Pages

Tuesday, February 8, 2011

~Hidup berkawan~

Saya percaya setiap dari kita pasti ada kawan kan..tak kisah lah, kawan rapat kah, tak berapa nak rapat kah, kawan lelaki kah, kawan perempuan kah, semua pasti ada kawan. Hidup berkawan pun ada rintangannya.Ada masam manisnya..yalahkan, masing-masing kita manusia,banyak ragam, pasti ada masa berbeza pendapat , bertelegah dan macam-macam lagi..

bila kawan makan kawan

Perkara ni selalu terjadi dalam persahabatan kan..Bila kawan yang kita percayai sebenarnya itulah tikam kita dari belakang..di sekolah dulu, saya ada "kawan" yang macam ni..saya berhabis percaya dia, tengok2 dia rampas sesuatu yang saya sangat sayang dari saya..sakit hati time tu,Tuhan jak tahu, tapi syukur, kes ni buat saya lebih berhati-hati, jangan percaya orang terlalu mudah.jangan cepat menamakan seseorang itu kawan..

Kawan hipokrit

knowing that someone that we called friend talk bad about us,behind us is the most painful things...and now, how on earth can I forget the way u make me feel..:-|

Ini apa yang saya luahkan di facebook semalam.kekecewaan terhadap seorang yang gelarkan dirinya "kawan" tapi penuh pura-pura. di depan kita,berbaik-baik, tapi di belakang cakap buruk pasal kita..kenapa perlu berkawan kan, kalo lepas tu mau cemarkan nama sebuah persahabatan
tu..kalau rasa tak suka seseorang tu, iri hati terhadap dia, tolong, jangan berpura-pura ingin berteman, sebab sakit rasanya bila tahu orang yang kita gelar kawan sebenarnya memburuk-burukkan kita di belakang..saya orang yang simple jak kawan, open jak, saya boleh terima kritikan yang ikhlas, come and talk with me..kenapa mau cakap belakang kan..jujur dan terus-terang saja, this is what a true friendship is..minta maaf, saya marah betul ni kali, kecewa kawan..kenapa nak cakap belakang..apapun, saya tak menyesal pernah kawan awak:-|

Persahabatan dan cinta

kes ni pun selalu terjadi dalam persahabatan..jatuh cinta pada teman baik sendiri. bila dalam situasi ni, kena bersedia untuk menghadapi 2 kemungkinan jak:

1)teman baik itu pun sayangkan kita, so hubungan persahabatan tu akan dengan mudah menjadi hubungan cinta pula.Masing-masing saling berkongsi rasa.Tahniah...:-)

2) teman baik tu tak pernah sayangkan kita lebih dari seorang kawan baik..ya, dia sayangkan kita, tapi hanya sebagai seorang kawan..bila terjadi kes yang satu ni, ni adalah perkara yang paling merana dalam hidup seseorang..bukan sahaja kena tolak cinta, tapi mungkin juga akankehilangan keakraban sebuah persahabatan tu.kehilangan kawan baik tu..untuk kawan baik diluar sana yang pernah dicintai oleh kawan baiknya sendiri, jangan salahkan kawan anda tu sebab dia sayangkan /cintakan anda.Dia sendiri pun tak tahu akan jatuh cinta dengan anda.Dia sendiri pun gagal kawal perasaan tu.& dia sangat sayangkan persahabatan anda berdua, & sanggup korbankan perasaan dia sendiri, jadi jangan tinggalkan dia k..teruskan berkawan sampai bila-bila. cukuplah dengan menolak cinta dia, jangan sampai memutuskan keakraban sebuah
persahabatan yang sedia ada...ada yang cakap, takut nanti memberi harapan, sebab tu mengelak dari kawan tu, lari dari dia, tapi perlukah sampai begitu..kesian kawan tu, dah lah cuba berperang dengan perasaan sendiri, membuang rasa yang tak diterima itu dan sekarang kena kejar balik persahabatan tu?? tak perlu menjauh dengan alasan takut memberi harapan, seorang yang ditolak cintanya akan faham dan dia sendiri akan berusaha membuang perasaan tu..jangan tambah kesengsaraan dia..act as normal..kalo bole, lagi bagus, tolong dia atasi perasaan tu..jangan sesekali tinggalkan dia..cukuplah dia kehilangan cintanya, jangan biarkan dia kehilangan teman baiknya..

kawan itu keluarga

Ini definisi saya sendiri mengenai kawan. Bagi saya kawan-kawan saya macam kelurga saya. Bila saya jauh dari rumah, dari my own family, siapa yang temankan saya,ikut saya gila2, jaga saya bila saya sakit, ceriakan saya bila saya berduka dan support saya dari segi apapun kalau
tidak mereka yang bernama kawan ni. I love all my fren like my own family. Di matrik, saya sempat kenal kawan yang betul2 terbaik..tak kira sejauh mana kami berpisah, tetap kami rasa dekat jak,yang penting kami saling ingat satu sama lain...love ya fren.Hampir 3 tahun dah di UTM ni, dan saya betul2 bersyukur dipertemukan dengan my second family sini, Gifters..merekalah kawan, merekalah mama, papa, abang, kakak, adik..semua saling melengkapidan mendukung satu sama lain..saya ingat lagi, sem 3, saya betul2 dalam tahap jatuh dan sangat rapuh..macam orang mati laki pun ada, mau satu minggu saya rasa mok menangis jak, tidak biasa tekanan study.sikit juga sudah mau berputus asa, nasib baiklah, ada abang2 n kakak2 disini yang tolong saya bangun semula time ni..kalau tidak, mungkin sekarang saya
di rumah, jadi bibik....saya sayang kalian semua.

oklah kawan2..gonna stop here..for all my fren, thanks for being my fren, in my sad & happy time..luv ya.muaaaxx..




































..



p/s:merekalah kawanku..yg xda dalam gmbr jgn kecik hati k, kalian tetap di hati..cuma, byk sgt gmbr, susah mok cri
:-)sayang semua..
.
110% agree!!

4 comments:

  1. Good reflection. Memang time study di universiti baru kita dapat rasa betapa pentingnya kawan sebab kita jauh dari keluarga.. :)

    ReplyDelete
  2. thanks kath..ko pun, kawan yg sgt baik..sa rindu ko suda..na...huu..

    ReplyDelete