Pages

Sunday, March 27, 2011

jesus envelope

Hari ni tengah kemas bilik yang sudah berkurun lama tidak dikemas, terjumpa 3 envelop coklat yang menyimpan banyak cerita..envelop-envelop ni  dinamakan "Jesus Envelope". Actually envelope ni akan ada dalam setiap camp church yang kami sertai, etc:GIFT Weekend Welcoming Fellowship(WWF) & MJCC Southern Syiok(SS).ok, apa tujuan envelope ni:
~setiap orang akan dibagi 1 envelop yang akan ditulis nama mereka atas envelope tu.then, envelope tu akan digantung di satu sudut.sepanjang camp berlangsung, anyone can leave any message, kata2 perangsang, warmth welcoming message, nota cinta ka, apa2 jak lah ke dalam sampul surat orang yang mereka rasa mok bagi.kira macam satu cara untuk giving each other encouragement jugalah..ok, lets check what I have..

ok, nampaknya ,sa ada simpan 3 envelope jak, 1 is missing .huhu

this 1 is my 1st Jesus envelope..I got it during WWF 2008, the 1st event that I join as a Gifter.So, kira time ni saya junior, and ini juga merupakan sampul surat yang paling tebal..ahaha..I really love all the messages inside..
  • welcome to GIFT Family
  • Best wishes 4 u
  • nice to meet you
  • feel free to ask guidance from seniors
  • we always by your side
  • if you have any trouble or problem, we are here to help
  • aktif2 lah di GIFT


yang paling tak boleh tahan, meseg yang satu ni:
  • banyak cakap pula ko kan, tapi saya suka juga yang banyak cakap ni..hehe(sepa yang tulis ni dulu?baik mengaku.ahaha..)
Macam-macam lagi lah bunyi mesej dia..mungkin saya tidak pernah luahkan ini, tapi the 1st time I join WWF, join GIFT, their warmth welcome really touched me..Everyone are there to be your sisters, your brothers. They really rub away all the worries inside my fragile heart when 1st I came to UTM.Saya ingat lagi, saya datang sendiri, tanpa kenal sesiapa pun di UTM, kalau tiada GIFT FAMILY, saya rasa kan 1st sem dulu mungkin sejarah akan berulang~HOMESICK ~ahaha..nasib baik ada mereka yang terima saya, not only as junior, but as sister..luv ya:-)


 

Yang ni pula, time Southern Syiok (SS) 2008 di Majodi,Plentong.Pun masih lagi di awal2 alam kehidupan di UTM, jadi ini event pertama MJCC yang saya join..malu-malu taik kambing lagi time ni..bha, jom check apa pula antara "nota2 cinta" sampul kedua ni:-)

  • ko macam orang Sabah ni, tapi orang Sarawak pula..ahaha
  • nice to meet you
  • keep in touch
  • thanks sebab terus support aktiviti 
  • all the best
  • idup emie
  • jangan nakal-nakal(saya nakal ka dulu??.ahha)
  • lets your faith grow in your heart like a tree(super like this 1)


yang paling lucu..ada juga:
  • Selamat hari merdeka(ahahha-mang patriotik orang yg tulis ni.tapi ngam juga, kalo x silap SS08 ni time 30-31 Ogos macam tu..)


With my MJCC members, i feel like my family grow bigger & bigger each day..everyone do care of each others although we are from difference CSS..Saya sayang kalian:-)


lets move on..This one during WWF last year..2010..its means no longer joining as participant, but as the committee..so, sampul semakin nipis, & mesej dia pun lain2 sudah bunyi.ahaha..Antaranya:d

  • you make me feel at home
  • thanks 4 everything
  • thanks a lot
  • friend forever


and my faveret:
  • kaulah paling best (untuk orang yg tulis ni,saya sayang ko..haha..)




antara "nota2 cinta":-)


macam-macam bunyi mesej, macam2 gaya orang yang saya jumpa time ni, but despite of all that differences, it make us really a SUPERB COMBINATION..i know, i gonna miss all this later..padahal ada lagi satu semester sebelum grade..ahaha..sorry, tadi tgok orang konvo..[mode konvo.aha]


0 comments:

Post a Comment