Pages

Tuesday, June 19, 2012

Wasiat J.I.W.A

Hari ini aku nyaris mati, ya nyaris.
Mati dengan kebenaran yang aku sendiri bayangkan,
Aku boleh rasakan setiap cebisan jantung aku bagai pecah berderai..
Setiap cebisan hati aku bagai disiat-siat..
Sakit Ya tuhan..
Seluruh jiwa raga rasa tak berdaya..

Aku ingat jiwa aku dah mati dah,
Nasib aku lebih kuat dari apa yang aku sangka..
Mungkin sepanjang segala sesuatu ini terjadi, 
Aku tak sedar kan..
Jiwa aku jadi kental..
Hati aku jadi tegar..
Dan Tuhan tak pernah tinggalkan aku.



Aku bawa tidur,
Tak kisah lah airmata tak kering lagi,
Yang aku tahu saat ini, aku mahu lupakan dulu,
Drama dunia yang bikin jiwa lara ini,
Mungkin aku bukan primadona dalam kisah ini,
Tapi, cukup sekadar satu hari nanti aku dapat jadi sang rama-rama,
Bangkit dari ulat jadi rerama yang indah.
Bangkit dari sakit ini, jadi primadona layar aku sendiri.


Every girl has their own fairy tales,





0 comments:

Post a Comment